Advanced search


KM singel 2014

 Innbyding til KM singel i Sogndal 2. mars 2014

God 2. helg i divisjonsspillingen.

Lag Stene reddet plassen i 3. divisjon, og vårt lag i 4. divisjon vant to av tre kamper siste helg.

Vinterturneringen 2014

 

Turneringen fra  4. februar fram til påske er avsluttet. Sigbjørn og Pål Arne holdt unna og vant tross litt sviktende form de siste ukene.


Resultater   4.2    11.2   18.2   25.2    4.3   11.3    18.3    25.3    1.4    8.4


Sammenlagt

 

Johnsen og Bråthen tok første stikk i klubbmesterskapet 2014.

Johnsen (bildet) og Bråthen vant første runde av klubbmesterskapet 2014. På andreplass fulgte Jakobsen og Steffensen.

Flere slemme gutter

For egen del var dette det artigste spillet jeg og makker var involvert i i helgas divisjonsspilling. Åsmund Sandkjernan var i 6NT på øst sin hånd, og jeg plumpet ut med ruter-10:

5. kveld i vinterserien

Arnfinn og Torstein vant 5.kveld i vinterserien foran Kåre og Kolbjørn, og Olav og Kjell Olav.

Sammenlagt leder Arnfinn og Torstein foran Stein og Trond.

Det hjelper ikke å lasjere trumfen..

i dette spillet. forteller Sven Olai Høyland.

Du spør kva som ville skjedd om harter ni vart dukka. I kampen vår spelte Tore Cato Bremseth 5hj etter å ha åpna med 1sp, fått  innmelding 5kl (Magne Eide), dobling frå makker sin (Torbjørn Harr) som han tok ut i 5hj og pass rundt. Tore stal kløverutspelet og spelte hjarter til 9’en som eg dukka. Han la ned hjarter ess og såg sitsen. No tok han spar ess og spar 10 som vann stikket. Deretter kløver til steling, spar konge og spar til steling, kløver til ny steling. Ruter ess, ruter til kongen og ny ruter som sikrar stikk for hjarter dame. Han får dermed 3 sparstikk, 6 hjarterstikk og 2 ruterstikk som gir vunnen kontrakt.
 
 
 
Sven-Olai Høyland

Torhild Heskje imponerer!!

I helga sa "alle" at 6kl er beit med ruter ut. Tohild Heskje motbeviser at det stemte og det var med kun halvparten av kortene synlig. Kanskje det aller beste spillet jeg har hørt om og takk til Kristoffer Hegge for at jeg får stjele fra hans side

HEGGEBRIDGE.COM



                             Torhild Heskje, her sammen med Kristian Stangeland.


Semifinale KM-lag

Lag Steinmoen spilte i kveld semifinale i KM mot Lag Lisland (som kom på 2.plass i 4 Div)

Runar og Thorbjørn hadde en middelsrunde+ , mens jeg og makker hadde en svært dårlig 1.førsterunde, noe som utgjorde at vi lå under med 28 IMP.

Men vi ga ikke opp. Ved bordet vårt hadde vi ca en middelsrunde i 2. omgang, men Runar og Torb hadde en svært god runde, men desverre tapte vi med 11 IMP. Begge parene hadde mulighet til å svinge dette hjem til seier, men her er det helt klart bordet vårt som skal ta ansvar for at vi tapte.

Vi kan gratulere Lisland med finaleplass, men vi er ikke ute enda, for vi skal ut i en ny og siste runde der vi har sjansen til å komme til finalen,

 

Kretsmesterskapet lag 2013/14

KM Lag er nå slutt for denne gang. Kolbotn BK1 havnet lenger ned på resultatlisten i år enn de siste 2 år. Likevel forankret midt på tabellen med en 5 plass. Kretsmestere i år ble Fredrikstad BK, men seieren ble knappere enn vi trodde den ville bli. Moss BK spurtet de siste runder og havnet tilslutt ca. 2 VP bak. 3 plassen kapret SKI BK1. I siste runde tapte vi knapt mot SKI BK2, likevel plassen til våre venner fra Ski var ikke til å redde. BK Tempo slo Sarpborg BK1 med hele 20-0 og reddet plassen, med knapp margin. SKI BK2 må rykke ned sammen med Sarpsborg 2 og 3.

I B-pulja klarte Team Jansen å beholde 3 plassen, selv med et knapt tap mot bånnlaget i siste runde. Suverent på topp var Fredrikstad, som hadde vunnet alle sine kamper med klar margin, men i siste runde klarte team Skymoen en knapp seier . Vi får også ønske Vestby velkommen tilbake i A-Pulja. Team Buan fikk en knapp seier i siste runde, og plassen var vel allerede sikret. Derimot team Tveito hadde kniven på strupen, og hadde vanskelig motstand med Vestby i siste runde. En uavgjort kamp her reddet plassen. Desverre så rykket team Skymoen ned selv med seier over Fredrikstad i siste runde.

I C-pulja trodde jeg at vi skulle få et lag opp. Team Johansen lå best ann, og hadde på papiret en lettere motstander enn opprykks kandidatene. De vant sin kamp knapt, men Team Knutsen hadde en kjempekamp mot avdelingsvinnerene og vant nesten med maksimum score. Team Johansen og Team Knutsen hadde dermed begge muligheter til opprykk, men Nesoddens beste lag ville det annerledes og vant med maksimum score 20-0. Team Johansen var dermed mindre enn 1 VP fra opprykk. Soon BK, Kolbotn BK (Knutsen) og Nesodden BK2 rykker opp i B-pulja.

Kolbotn BK vil for sesongen 2014/2015 ha 2 lag i A-pulja, 3 lag i B-pulja, og selvfølgelig noen lag i C-pulja, som har fri påmelding.

Sponsors