Advanced search


System og Konvensjoner

Her kommer det til å komme en oversikt over flere ulike systemer og konvensjoner. Jeg håper dette kan bli et slags oppslagsverk (mest) for urutinerte spillere/makkerpar som ønsker å utvide sitt reportoar. Jeg har i årenes løp fått tilgang til systemkompendier fra mange av elitespillerne våre og noe av det kommer jeg også til å dele med dere. 

Jeg kommer til å bruke bokstavene A - B - C for å gi et bilde av hvor "avansert" artikkelen er. A er lettest og C er vanskeligst.

Dette er selvsagt ikke noe forsøk på å si hvilke systemer og konvensjoner som er best og dårligst. Se på det som en meny du kan velge å lese. Noen ting ønsker du kansje å smake på, men kanskje er maten du har hjemme best.

Jakobsen og Steffensen vant siste runde i høstturneringa 2013.

Alf R Jakobsen og Geir Steffensen(bilde) vant siste runde i høstturneringa 2013 foran Fritz Johnsen og Kjell Bråthen. Sammenlagt vant Johnny Åsen og Johs. Pedersen foran Fritz Johnsen og Kjell Bråthen.

Intervjuer

 

April 2014:     Marianne Harding før EM i Kroatia

Januar 2014: Geir Helgemo - Verdens beste bridgespiller?

________________________________________________________________________

Desember 2013: Leif Erik Stabell - Julehilsen fra Afrika

November 2013: Marianne Harding - med ansvar for framtiden

November 2013: Christian Vennerød med tanker om litt av hvert

November 2013: Per Erik Austberg om resultater og tålmodighet

 

2007 - 2008 (fra Bulletiner på Lillehammer)

Tommy Sandsmark   -    Leif Erik Stabell -     Harald Skjæran -  Reidar Lien

Ulf Tundal   -   Roar Voll    - Jan Olav Røsseng    - Jan Aasen

 

 

 

 

 

 

Høsten 2013

Tredje kveld av høsturneringen ble vunnet av Viggo og Svein Erik' med Bernt og Frode på andre plass.

Sammenlagt leder Ann Karin og Gerd Marit med Bjørn og Gunnar på andre plass.

Torsdag 8/11.

Vel, vi ble da 7 par i det minste.

Det nærmer seg jul, og da slår sannelig Ivar og Erling til i kjent stil!

Tidlig i form i år igjen, suveren seier med 65% score. 

Fredagsbridge på Sunndalsøra 16/11, felles middag for de som ønsker kl.17.15, spillingen starter kl.18.

Ta kontakt med Einar Samuelsen tlf. 90754810 dersom noen ønsker å delta.

Sunndalsøra BK inviterer også til julecup lørdag 7/12.

cccc

ccc
3. og 4. divisjon

3. og 4. divisjon

Over nesten hele landet ble andre helg av 3. og 4. divisjon arrangert i helga. Resultater finne...

Solveig og Ivar på bridgetur i Spania

 

På første turnering ble det førsteplass, vi gratulerer. Var gresshoppa medvirkende?

Ja, et prakteksemplar av ei gresshoppe satt i meldeboksen til Solveig i første omgang, da den senere ble fjernet ble resultatene ikke fullt så bra!

 

 

De "minste" spiller de også

I helga var det rekrutt turnering i BK Sølvknekt regi. Vegard og Kaja Brekke stilte til start, det var litt skuffende med en del par som trakk seg rett før start, da ble det nemlig bare 5 bord. Uansett så må det å spille litt over middels som en god prestasjon for Kaja. Det er jo morsomt å vite at Kaja kan prate/diskutere bridge hele dagen med foreldrene sine om hun måtte ønske. Link til resultater finner dere HER

Ellers så sier Vegard i en mail at de skal ut å spille rundekamp mot Haga på tirsdagen. De vant som kjent første kamp, så de har god tro på et avansement i turneringen. Vi ønsker dem lykke til i kampen, samt at vi håper de gjør det bra i fortsettelsen!

Lag Lomsdalen er for øvrig med å spiller en lagkampturnering i Oslo, annenhver mandag gjennom nesten hele året blir det spilt lagkamp på bridgesenter vest. Lag Lomsdalen er i en flott ledelse og spillingen ser ut til å gå veldig så bra. Dette tyder på at spillingen i 3 div kanskje har gått litt under par, men de må nok belage seg på nok et år i 3 div før de kan rykke opp til 2 div. Det er rett å slett for langt opp til de som leder per nå. Link til Topbridge sin turnering finner dere HER

Sponsors