Advanced search


HJEMMESEIER I NAMSOS CUP


Vinnerne Ragnar Davidsen og Frode Nybo flankeres av Olav Ukkelberg og Arnstein Nymoen som tok sølv.


Harald Solstad og Johan Finanger tok den siste premieplassen.

Ragnar Davidsen og Frode Cantona Nybo vant årets Namsos Cup foran Olav Ukkelberg og Arnstein Nymoen. Karl Morten Lunna og Steffen Fredrik Simonsen tok den siste pallplassen. Vinnerne avsluttet turneringen sterkt og vant en fortjent seier etter å ha ligget litt bak sølvvinnerne etter 1. sesjon. 

Det var 6 pengepremier og en middelspremie samt en del spurtpremier. Det så ut til at spillerne trivdes og spillende turneringsleder Ragnar Davidsen holdt orden på regnskapet slik vi vet han kan. Eneste minus jeg fanget opp må være at vi får opp resultater og spill etter hver runde. 


Arrangørklubbens leder Oddbjørn Dyrkorn.

Snakket med arrangørklubbens leder Oddbjørn Dyrkorn etter turneringen, og han var fornøyd med at de kunne arrangere turnering igjen i år etter avlysning i fjor. Vi takker Namsos BK med ei flott turnering og neste år tenker jeg Namsos Cup samler over 30 par.

Resultater finner dere her

Vi er i gang

Endelig er vi i gang med å bygge opp hjemmeside for NBF Helgeland. Webredaktøren må gjøre seg kjent med verktøyet, så det vil ta noe tid før sidene får innhold. Men relativt raskt håper styret at hjemmesiden vil bli et samlingspunkt for glade bridgespillere på Helgeland.

Brødrene Hildremyr vann hyggeturnering i Ålesund - NÅ MED BILETE

Det vart brødrene Svein og Terje Hildremyr frå Brattvåg&Søvik som til slutt vann ein komfortabel seier i hyggeturneringa arrangert 26. sept i Ålesund. Dei vann føre ålesundarane Anja Wold og Arne Holen og vestnesingane Per Skotte og Jon Terje Storsten.

Gledelege 18 par stilte til start.

Resultatlista er  her.

Bilete frå turneringa ligg her.

Resultater fra Sømna og Nesna cup

Her er sluttresultatene fra Nesna cupen, som ble spilt sist helg den 4. oktober 2009, og fra Sømna cup den 19.09.2009 (noe forsinket). Vi legger resultater ut fortløpende under Resultater i toppmenyen.

Klubbkveld 28. september

Per og Roger til tops i det 18 par store feltet i høstferien. Resultatene finner du her.

2 runde KM

Nå har våre lag vært til dyst på Vestby og andre runde i Kretsmesterskapet.

Kolbotn BK1 i A-pulja hadde en tøff og jevn kamp mot Vestby BK2.Ledet med 8 IMP etter første halvdel, og ente opp med en knapp seier med 16-14. Dette var vel som forventet. Frode og Jan erstattet Lars Erik og Jan Erik denne gangen, Vi skal ikke være missfornøyde med 30 poeng på 2 kamper mot Ski1 og Vestby 2. Det rare er at vi har møtt dette Vestby laget mange ganger i de siste årene. Alltid jevne kamper, hvor Kolbotn som regel trekker det lengste strået

Kolbotn BK2 i B pulja lå under med ca 10 imp etter første halvdel. Det burde vel vært en ledelse her, for de selv fortalte om 2 blundere. Blant annet i en 6spar melding hvor det bare er å trumfe høyt nok. Bittert å sovne her. Hadde håp om at dette skulle endre seg i 2 halvrunde. Denne var jevn og de tapte 13-17. Bjørn og Bente erstattet Gerd og Einar denne gangen.

Kolbotn BK3 i C-pulja med Knut og Torill på laget i stedet for Dag og Per fortsetter å vinne, men knapt. Denne gang 17-13. Moss3 var ikke noe dårlig lag så dette er et bra resultat.

De andre 3 lagene har visstnok tapt sine kamper. Her har jeg ikke resultatene. Så på en hardmeldt 6 hjerter fra dreamteam. Hvor man må løse hjerteren uren trumftaper. har A 10 9 x x på den ene hånden og D 8 x x på den andre. Spilleren foran A 10 9 x x hånden har åpnet i en kløver og makkeren hans har stampet i 4 spar etter å ha passet etter makkers åpning. Hvis det blir spilt hjerter dame så må spilleren på med Kongen og knekten faller. Desverre så toppet han hjerteren og en bet. Litt mer rutine og bedre vurdering av meldingforløpet så hadde denne gått hjem.(småkortene kan være annerledes fordelt med med 4 kort ute, så mangler de Konge og knekt.

Resultatene for de andre lagene er nå klart.

Kolbotn BK4 tapte 7-23 mot Ski BK3

Kolbotn BK5 tapte 13-17 mot Soon BK2

Kolbotn Dreamteam tape 2-25 mot Soon BK1

 

 

Vi starter opp 5. oktober - NYTT SPILLESTED

Vi starter opp spillingen mandag 5. oktober. Vi har byttet spillested til Sanitetens Hus i Fjellgata 18.

Vi ønsker alle nye og gamle medlemmer velkommen til en ny sesong.

TERMINLISTE

Sponsors